Friday, June 12, 2009

大王廟神誕

又到了這個時候, 我家旁邊大王廟神誕到了, 一連四五天的慶典開始了, 而且一年比一年盛大了, 可能是附近的住宅區發展其來了的關係. 每年這幾天, 姑姑叔叔都回帶表弟妹們過來湊熱鬧(其時他們都常常有來啦), 看到他們跑來跑去, 買零食吃, 就會想起以前跟表弟表姐也是這樣子玩的, 哈哈. 最印象深刻的, 婆婆和媽媽都不讓我買吹泡泡的罐子.

但長大了, 就不會對這種神誕慶典有所期待了, 一來我不是任何宗教的信徒, 二來那大戲演到晚上十一點, 好吵. 現在長更大了, 當然還是不會因為這種慶典而興奮, 雖然不是信徒但我很注重文化色彩, 今年我終於可以用自己的dslr來拍攝並保留這些情景了.

這一次的潮州戲班里大多都是泰國人, 還好有個檳城人, 我於是向他詢問是否可以在他們的後台拍攝, 他一口就說每問題(但是, 他又不是戲班的頭頭 =_=" ). 後台, 幾個年紀大的戲子們一邊上妝, 一邊大聲嚷嚷說著陌生的語言, 似乎在抱怨著生活的無奈. 拍照的時候, 我感覺十分不自在, 因為沒有辦法與他們溝通, 又好像自己很打擾他們, 帶有3分膽怯硬著頭皮拍, 一邊心裡盤算他們是否就要發飆趕人了. 拍了差不多, 就跑了.

這里是戲班的照片, 下一篇將讓大家看看神廟里的熱鬧場面, 還有我的朋友扮的三太子, 哈哈.




































7 comments:

CP Su said...

Fantastic photos !

Malaysian culture, a big melting pot :)

Greetings from cat city ...

Darren Lim :: 上煌 said...

thanks for dropping by su, i think there are lesser opera team in malaysia already, mostly people would hire from thailand, malaysia is not doing well in protecting and developing cultural stuff, even wayang kulit.

LuLu said...

LOng time no watch this kind of performance liao....

I think for new generation, we appreciate to shoot their photos rather then enjoy their singing~

Darren Lim :: 上煌 said...

maybe they can change to rap and hip hop, haha.

Kelvin said...

hi darren,我的朋友剛好有一顆Nikon 50mm F/1.8 在賣
你有興趣嗎?:) 大約是Rm200

Darren Lim :: 上煌 said...

讓我考慮下, 因為我的canon 也有50mm f1.8了. 所以比較想要一點別的, 哈哈

Digital Marketing said...


hi, nice information is given in this blog. Thanks for sharing this type of information, it is so useful for me. nice work keep it up.
Business visa provider in Dwarka